loading...
لیورپول نیوز
صابرباقری بازدید : 674 1394/07/21 نظرات (0)

هر چند یورگن کلوپ سرمربی جدید لیورپول قبول ندارد که مربی خاص است و خود را برخلاف مورینیو شخصی عادی می داند اما اظهارات او نشان می دهد که مربی خاصی است و می تواند روزهای خوبی را برای قرمز پوشان آنفیلد رقم بزند. در این گزارش می خواهیم به 9 اظهار نظر مهم یورگن کلوپ که بیانگر تفکرات و فلسفه مربیگری او در لیورپول است.بپردازیم.


 

لیورپول تنها بعد از ۸ هفته از آغاز رقابت های لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت تا برندان راجرز سرمربی خود را از کار برکنار کنند و یورگن کلوپ آلمانی را به عنوان گزینه نخست نیمکتش انتخاب کند.


انتخاب کلوپ به عنوان سرمربی جدید قرمز پوشان آنفیلد بازتاب زیادی در رسانه های انگلیسی و اروپایی داشته است و هر رسانه ای به نوعی به این مربی جوان پرداخته است تا نشان دهد که آیا او شایسته مربیگری در تیم بزرگی چون لیورپول هست یا نه.


در این گزارش می خواهیم به اظهار نظرهای مهم یورگن کلوپ که بیانگر تفکرات و فلسفه مربیگری او در لیورپول است بپردازیم.


انسان عادی به جای آقای خاص


 

 

 

سرمربی جدید لیورپول اعتماد به نفس بالایی دارد اما تا جایکه به حد غرور و خود بزرگ بینی نرسیده است. به عبارت دیگر اعتماد به نفس بالایی دارد اما این باعث نمی شود تا مشورت پذیر نباشد.همچنانکه از سخنان کلوپ پیدا است او تنها به سخنان و تفکرات خود توجه نمی کند.


” من اینجا هستم چرا که لیورپول تیم قدرتمندی است. امروز ما بهترین تیم جهان نیستیم اما اگر تلاش کنیم و شرایط فراهم باشد فردا می توانیم بهترین تیم جهان شویم”


یک روزنامه نگار از کلوپ پرسید که مورینیو خودش را آقای خاص می داند شما چی؟ کلوپ اینگونه پاسخ داد: من انسانی عادی هستم.


لذت بردن در اولویت

کلوپ نظر جالبی برای فوتبال دارد. او معتقد است که هدف اساسی از فوتبال لذت بردن است و نه چیزی دیگر. سرمربی سابق بوروسیا دورتموند می گوید” فوتبال بدون تماشاگر هیچ است. این چیزی است که به آنها ایمان دارم. باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا هواداران را شاد کنیم.فوتبال جان انسان ها را نجات نمی دهد چرا که ما پزشک نیستیم. فوتبال وسیله ای برای لذت بردن است و باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا در ۹۰ دقیقه مردم را از فکر کردن به مشکلات رها کنیم و این است وظیفه فوتبال.


برنامه ریزی

فوتبال آلمان شبیه به یک دستگاه مکانیکی است که همه چیز را بر اساس برنامه ای که به آن می دهند اجرا می کند. به عبارت دیگر می توانیم بگویم که ژرمن ها انسان های بسیار منظم و وقت شناسی هستند که همه چیز آنها بر اساس نظم و برنامه است و کلوپ هم اینگونه است.


او وقتی با اضطراب هواداران لیورپول روبرو شد، گفت: خواهش می کنم اجازه بدهید که کار کنیم. صبور باشید. نمی گویم که برای قهرمانی با ۲۰ سال صبر کنید بلکه به شما قول می دهم که در چهار سال آینده عنوان قهرمانی را تجربه خواهیم کرد. من تنها به این خاطر اینجا نیستم که من را دعوت به مربیگری کرده اید بلکه به این خاطر اینجا هستم که طرح برنامه ای در ذهن دارم و می خواهم آن را عملی کنم. الان تنها و تنها به عمل و کار کردن نیاز داریم.


استقلال و اقتدار


 

 این مربی جوان تاکید می کند که در هر تیمی مربیگری کند اجازه نخواهد داد که بازیکنی را به او تحمیل کنند و یا اینکه باعث جدایی او شوند.

او می گوید: نمی خواهم بازیکنی را به زور نگه دارم همچنانکه به کسی اجازه نمی دهم بازیکنی را که دوست دارم بفروشد. اجازه نمی دهم که سران باشگاه بازیکنی را بدون اجازه من جذب کنند و یا بفروشند. این چیزی است که باید به آن پایبند باشند. بازیکنان باید یقین داشته باشند که می توانند انتظارات هواداران و رسانه ها را برآورده کنند و به بهترین روزهای خود برسند. من می خواهم در لیورپول شک را به یقین تبدیل کنم.


آشنایی با نقاط ضعف و قوت

کلوپ از مربیانی است که به بازی هجومی علاقه بسیار زیادی دارد اما این بدین معنا نیست که او توجهی به کارهای دفاعی ندارد. او در این باره می گوید: همه تیم های بزرگ دوست دارند که مالکیت توپ را در اختیار گیرند و بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند. چنین سبک بازی تصادفی به دست نمی آید بلکه در درجه نخست نیاز به یک خط دفاعی بسیار خوب دارد تا تیم ترس ضد حملات را نداشته باشد.


خداحافظی با بازی فردی

بازی گروهی اساس تفکرات این مربی جوان آلمانی به شمار می آید. دورتموند کلوپ در ابتدا ستاره خاص و گران قیمتی نداشت اما با بازیهای درخشانی که به نمایش گذاشت همه بازیکنان این تیم به ستاره های بزرگ تبدیل شدند و هر باشگاهی دوست داشت که آنها را جذب کند.


دورتموند کلوپ به یک بازیکن خاص متکی نبود. وقتی یک بازیکن آسیب می دید دیگر بازیکنان می توانستند جای خالی او را پر کنند. برای این مربی جوان بازی گروهی مهم تر از هر چیز است.


سرمربی جدید لیورپول درباره بازی گروهی اظهار نظر جالبی دارد تا جایکه می گوید” ۱۱ بازیکنی که وظایف خود را به اشتباه در زمین انجام می دهند و نمی تواند بازی گروهی خوبی را به نمایش گذارند بهتر از ۱۱ بازیکنی هستند که در کارهای فردی خوب ظاهر می شوند. این فلسفه مربیگری من است و به آن پایبند هستم.

 


بلند پرواز و عاشق چالش

یورگن کلوپ سرمربی بوروسیا دورتموند نشان داده است که مربی بلند پرواز و عاشق چالش است و سالهای حضور او در بوروسیا دورتموند به خوبی این موضوع را ثابت کرد.


این مربی آلمانی درباره چالش جدید خود در لیورپول  و مقایسه آن با دورتموند می گوید”  من عاشق چالش هستم و راه های آسانی و سهل الوصول را دوست ندارم. چالش من در لیورپول بزرگترین چالش کنونی در فوتبال است.


حال مهم تر است

سرمربی جدید لیورپول به خوبی می داند که این باشگاه انگلیسی تاریخی درخشان دارد و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تیم های لیگ جزیره است با این حال او این نکته را به خوبی هضم کرده که تاریخ درخشان نمی تواند به تنهایی سود رسان باشد به همین خاطر او حال را به گذشته و آینده ترجیح می دهد.


” تاریخ در لیورپول زیبا است اما فقط برای یادآوری. باید با هم داستان جدیدی بنویسیم. قابل قبول نیست که بهترین هواداران را داشت اما اینگونه بازی کرد. ۲۵ سال بدون جام رقم بسیار بالایی است. برایم بسیار جالب است که به من امیدوار هستید اما من اسطوره نیستم بلکه تنها در زمان حال زندگی می کنم.


کلوب: لست بحاجه لاعبین من دورتموند! - کره القدم - الدوری الإنکلیزی الممتاز


آشنایی با طبیعیت لیگ جزیره و رسانه ها

رسانه های انگلیسی یک افت آشکار دارند و آن پروپاگندا است یعنی انتشار هدفمند یک مجموعه از اطلاعات با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار و رفتار مخاطب. به نظر می رسد که کلوپ نیامده با این افت آشنا شده است.


” شرایط لیورپول آنگونه که رسانه ها می گویند بد نیست. از ۸ بازی خود ۱۲ امتیاز داریم و با صدر جدول رده بندی تنها ۶ امتیاز فاصله داریم. من وظیفه خود را به خوبی می دانم. درباره رسانه های انگلیسی زیاد شنیده ام. الان نوبت شما است تا آنچه را که شنیده ام  تکذیب کنید. خوب خواهد بود اگر از گرفتن عکس من دست در اینجا  و آنجا بکشید. این کار شما چه فایده ای دار؟ اجازه بدهید که تنها روی فوتبال تمرکز کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
لیورپول نیوز در مرداد 1393 جهت انتشار آخرین اخبار باشگاه لیورپول خدمت هواداران افتتاح گردیده است
اطلاعات کاربری
روزنامه اکو اسپورت
نظر سنجی
جدول لیگ برتر انگلیس
نویسندگی در سایت لیورپول نیوز